Arrangement

Sjørøverfest!

Arrrrrh! Gjør deg klarrrrh!

22. sep. 2024 KL. 12:00 - 16:00

Splitte mine bramseil!
Søndag 22. September kl. 12-16 er det igjen tid for den legendariske sjørøverfesten på Stavanger maritime museum!

Gå planken og bli med på rebus gjennom utstillingene for å se om du finner skatten!

Verkstedet blir forvandlet til en tatoveringssjappe hvor man kan la seg merke med tøffe motiver som passer perfekt for å få den rette looken. Ingen nåler og skumle saker, bare fine farger og tusjer.

I Historielaben kan du lage deg en papegøye, nøkkelring og armbånd.

Bakgården fylles med aktiviteter hvor du kan se om sjørøverne er like sleipe som åler ved å prøve ålefella eller kaste en svamp på noen av de fæle sjørøverne om du tør..

Sjørøverne på museumsfartøyet Anna af Sand tar med seg kanonen og legger til kai, og det blir mulighet for både store og små å komme om bord.

Finn fram ditt beste sjørøverantrekk og bli med på festen!